Infarom Publishing

Resurse

 
  contact | ajutor | servicii | index  
   
 
Meniu  
Instructiuni autori
Etapele publicarii  
Moduri de publicare  
Specificatii tehnice  
Tarife si comisioane  
Trimiteti materialul  
Proiecte  

 
  

   Fisierele descarcabile din aceasta pagina sunt in format PDF. Pentru deschiderea lor, aveti nevoie de un produs Abobe de tip reader. Puteti descarca si instala gratuit ultima versiune Adobe Reader de pe site-ul www.adobe.com . Tot prin acest site puteti beneficia de editoare profesionale pentru documentele PDF.

   Pentru a descarca pe propriul calculator documentele PDF din aceasta sectiune, faceti click dreapta pe linkul acestora, apoi "Save target as".

   Legislatia romaneasca in domeniul drepturilor de autor

   Legea nr. 8 din 1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe; 

   Ordonanta de urgenta nr. 123 din 1 septembrie 2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 8 din 1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe; 

   Legea nr. 285 din 23 iunie 2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 8 din 1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe;

   Legea nr. 329 din 14 iulie 2006 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 123 din 2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 8 din 1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe;

   Ordonanta de urgenta nr. 138 din 2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, care reglementeaza impozitul pe drepturile de autor.

   Durata drepturilor de autor in fiecare tara

   O lista a tarilor, impreuna cu durata drepturilor de autor si legea care le reglementeaza: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Copyright_Durations;

   Detalii privind durata drepturilor de autor in SUA - extrase din legislatia americana.

   Legea Depozitului Legal

   Legea nr. 111 din 1995 care reglementeaza obligatiile editurilor si autorilor privind trmiterea de copii ale titlurilor publicate catre Biblioteca Nationala.

   Servicii de traducere

   Pentru publicarea in limbile engleza, franceza, spaniola, italiana, germana, sau a unei lucrari in limba romana, tradusa din aceste limbi, puteti folosi serviciul INFAROM de traduceri, realizate de traducatori profesionisti. Serviciul de traduceri se adreseaza si tertilor (persoanelor care nu sunt inregistrate ca autori la editura INFAROM). Pentru detalii, click aici.

   Convertor valute

   Datorita multiplelor valute care intervin in preturile cartilor si tarifele de tiparire (euro, dolar, lira, leu), este utila folosirea unui convertor automat, pe care il puteti gasi la http://www.convertor.ro .

   Instructiuni e-marketing propriu pentru autorii POD

   Nu exista o reteta standard a unui e-marketing optim al titlurilor proprii. Exista resurse si carti de specialitate pe internet, unele gratuite, pe care le puteti gasi operand cautari cu cuvinte cheie ca: e-marketing, how to increase traffic (cum sa marim traficul), book promotion (promovarea cartii), how to sell your book (cum sa va vindeti cartea), how to promote your book (cum sa va promovati cartea), etc. Exista cateva metode de baza prin care va puteti promova cartea, indiferent de tarile in care se distribuie:

   1) Ideal ar fi sa aveti un website propriu cu un continut legat de domeniul cartii sau chiar un website dedicat integral cartii dvs.  In acest site puteti posta descrierea completa a cartii, paragrafe-mostra, o imagine a copertii si un link direct catre pagina sa dintr-un site prin care aceasta se vinde (de exemplu, Amazon - daca titlul se vinde in strainatate). Traficul pe site-ul dvs. il puteti creste prin metodele traditionale: listarea in directoare de specialitate, inscrierea pe cat mai multe motoare de cautare, postarea de anunturi plane sau bannere pe site-uri cu domenii de continut similare, campanii publicitare platite pe Google (serviciul AdWords), etc.

   2) O metoda foarte eficienta este folosirea forumurilor de specialitate. Pentru o gestiune eficace, realizati intai o baza de date proprie cat mai larga cu adresele forumurilor care au ca topic subiecte legate de domeniul si continutul cartii dvs. In aceasta baza de date tineti o evidenta a datelor postarii diferitelor mesaje. Mesajele pot fi replici la intrebari din forum sau subiecte noi si trebuie sa faca referire la cartea dvs. Puteti include in text chiar linkul direct catre site-ul de vanzare, dar acest lucru trebuie facut cu precautie, existand riscul ca administratorul forumului respectiv sa considere anunturile dvs. ca "spam" si sa va restrictioneze accesul. De exemplu, pentru o carte gen "Cum sa devii un scriitor de succces", forumurile pentru promovare pot fi gasite prin cautari dupa cuvinte cheie ca "forum autori", "forum literatura" sau "forum scriitori".

   3) Ca si forumurile, grupurile de discutii (groups, newsgroups) poti fi folosite pentru plasarea de linkuri sau promovare a titlului unei carti. Cele mai mari grupuri de discutii pot fi gasite la Google, Yahoo si MSN. Ca si in cazul forumurilor, se vor cauta grupurile specializate intr-un domeniu legat de continutul cartii dvs.

   4) Promovarea pe Amazon si site-uri similare este o metoda prin care puteti spori vanzarile din aceste site-uri. Odata ce v-ati inregistrat un cont pe Amazon, puteti utiliza toate instrumentele puse la dispozitie contribuitorilor: recenzii, comentarii, participarea la forumuri de discutii, intocmirea de liste de carti, introducerea de taguri si sugestii de cautare, etc. Toate acestea vor directiona potentialii cumparatori catre pagina unde este listata cartea dvs.

   5) E-marketingul direct (mesaje directe in care propuneti cartea) catre administratorii site-urilor care vand carti poate determina pe acestia sa introduca in stoc cartea dvs. sau sa adauge un link de vanzare ca afiliati. Aceste site-uri pot fi magazine generale on line de carti (online bookstores) sau site-uri in domeniul cartii dvs. care au si sectiuni de vanzare carte.

   6) O metoda eficienta si tot gratuita este si promovarea prin articole. Exista site-uri specializate in colectarea de articole, care apoi sunt distribuite la cerere website-urilor care le publica. Iata cateva din cele mai importante astfel de site-uri in lb. engleza: http://www.goarticles.com , http://www.exclusive-article.com , http://ezinearticles.com .  Aceasta metoda este cu atat mai eficienta cu cat cartea dvs. este una specializata.

   7) E-marketingul direct catre librariile fizice poate determina includerea titlului dvs. in inventarul acestora. Pentru succesul unei astfel de campanii, cartea trebuie prezentata ca o noua aparitie cu vanzari initiale bune. In mesaj se va mentiona numele distribuitorului local. Site-uri care contin directoare cu adresele de e-mail sau web ale librariilor din SUA sunt:
http://www.abebooks.com/docs/Bookstores 
http://www.biblio.com/booksellers.php 
http://storesearch.booksense.com 
http://www.books-glba.org/searchbookstores.php 
http://www.iobabooks.com/booksellers.php 
http://www.naiba.com/search.asp 
http://www.newenglandbooks.org 
http://www.nciba.com 
http://www.midwestbooksellers.org/locator/default.html 

   Acestea sunt metodele de e-marketing de baza, dar nu sunt singurele - datorita dezvoltarii continue a internetului si a serviciilor conexe, noi metode de promovare apar mereu si pot fi utilizate de autori. Cele mai eficiente canale de informare privind marketingul electronic se gasesc tot pe internet. Identificarea lor si documentarea completa necesita multe ore in fata calculatorului, dar in urma folosirii regulate a metodelor de e-marketing, rezultatele pot fi surprinzatoare in ceea ce priveste volumul vanzarilor.

Link-uri cultural-literare
http://links.agonia.net    

 

 
  contact | ajutor | servicii | index